Sayın Cumhurbaşkanı!
Hazır Ahlat'tan Malazgirt'e gidiyorsunuz yolda giderken camdan yolun sağına bakın büyük bir yol(suz)luk örneği göreceksiniz.
Diyecektim ama muhtemelen karayolu ile gitmiyorsunuz, o yüzden anlatayım kısaca.
Aşağıdaki iiki resim de Ahlat-Karahasan-Malazgirt yoluna ait.
Daha yeni bitirildi, bitirildiğinde Ulaştırma Bakanı Sayın Adil Karaismailoğlu şu açıklamayı yapmıştı.
Ancak açıklama biter bitmez yol çöktü bu hale geldi.
O gün bugündür bu halde.
Vatandaşlardan yoğun şikayet gelince yolun hikayesine baktım.
Defalarca kez iptal edilmiş son ilanda da son dakikada aşağıda görülen zeyilname ile adeta adres gösterilmiş.
51 firma teklif vermiş ihalede ama hepsi elenmiş, ihaleyi İntekar isimli bir firma almış ama alt taşerona yaptırmış.
Rakam o işe göre çok yüksek ama bence ondan daha vahim durumlar var.
Madem önemli bir yol neden birçok kez iptal ettiniz, son ihalede neden firmalar şartname aldıktan sonra elemek için gereksiz bir madde koydunuz, yol değil de kimin yapacağı mı önemli?
Alan firma neden başkasına yaptırdı işi, neden her ihalesinde neden böyle yapıyor?
O işi alıp başkasına yaptıran firma İntekar isimli Cemil Demir'e ait firma.
2014 yılında Demir ile Bitlis Milletvekili Vahit Kiler'in ortaklığını belgelere haberleştirmiştim.
Yine çok tartışmalı olan Mutki-Meydan güvenlik yolunda usulsüzlük yapıldığını Kiler-Demir ve dönemin Bitlis İl Genel Meclisi Başkanı Adnan Süphanoğlu'nun ortak olduğunu, 18 milyonluk işin 60 milyonun üstüne peşkeş çekildiğini yazmıştım. Vali usulsüzlük görüp müdahale ettiği için görevden alınmıştı falan.
Peki bu işte de ortaklıkları var mı?
Yöntem birbirine benziyor. İş adrese teslim, alan firmanın sadece adı kullanılmış.
Mesela yolun çökme sebebi alt temelin kötü olması.
Ve toprak işlerini Van'lı meşhur ve genelde işlerini düzgün yapan Kandaşoğlu'nun firması yaptı.*
Sayın Cumhurbaşkanı bakın işin püf noktası şu; ihaleye zeyilname ile "Mekanik plentin kapasitesi 400/saat olması..." şeklinde bir madde eklendi, işi alan İntekar'ınbu makinesi var ama işi taşere ettiği iki firmanın yok.
O makine olmadan da mümkünse işi yapmak madde neden konulur şartnameye?
Hadi hepsi oldu, her zamanki işler ama neden düzgün yapmadınız?
Şundan olabilir mi?
Hani bir Sayıştay raporuna konu olunca popüler oldu üç beş gün tartışıldı unutuldu ya;
19 bin liralık işe 17 milyon verilmişti ya.
Keşif doldurma diyor ihaleciler o işe.
Burda o oldu mu? Bütün işleri böyle neredeyse, inceliyorum ulaşabildiğim kadarıyla.
Gerçi 4735 nolu kanun Yapım İşleri Uygulama Yönetmeliğinde revize birim fiyat değişikliği falan yaptınız, o işin belki kısmen önüne geçildi iş ayyuka çıkınca ama şimdiye kadar yapılanların hesabını sormak gerekmiyor mu?
Örneğin aynı adam viyadük yapıyor Bitlis'te neden bitmiyor?
52 milyon liraya bitirilmesi gereken viyadük 500 milyonu geçecek mesela. Bunun kamu zararı olduğunu görmüyor musunuz sayın Cumhurbaşkanı
sizce bu pervasızlık siyasi/bürokratik bağlantı olmadan mümkün mü?
Bence değil.
Hatta böyle sorunlu olmasının tek sebebi o bağlantıların olması.
O bağlantıları deşifre etmek benim kamuoyuna karşı sorumluluğum.
Sizin sorumluluğunuz ise, şeffaflığı falan geçtim en azından yolu düzgün yapmak olsun.
Vatandaş oradan geçince kaza riski geçiriyor.
Bir insanın-hayvanın orada yaşamını yitirmesi sizin için çok anlamlı değil.
Ama biz önemsiyoruz o yüzden;
Yediğiniz içtiğiniz sizin olsun da bari o yolu düzgün yapın.
*DÜZELTME:
Yazının bu bölümünde yolun toprak işlerini Van'lı Kandaşoğlu firmasının yaptığını yazdım ancak şöyle bir açıklama geldi; Kandaşoğlu aynı yolda 2003 yılında iş yapmış, 2019'daki işte işin taşere edildiği firma Kandaşoğlu'na ait firma değil. Başka bir firmaya verilmiş ancak firma bilgilerini idareden teyit ettiremediğim için, Kandaşoğluna ait Doğu Şirketler Grubu'nun internet sitesinde yer alan, işin kendileri tarafından yapıldığı yazılan ancak tarih belirtilmeyen bilgiyi kaynak aldım. Bunu esas alarak yazmıştım, firma yetkilileri bana ulaşıp bilgi verdiler, düzeltiyorum. Çöken yol işinde toprak işlerini yapan firma Kandaşoğlu'na ait firma değil başka bir firma. Kandaşoğlu aynı yolda 2003 yılında başka bir iş yapmış son işle ilgisi yok. Diğer firma bilgilerini teyit edince kamuoyuyla paylaşırım.
#MalazgirtZaferi #Malazgirt #Malazgirt1071